Merkezi Hekim Randevu Sistemi
T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye''de daha etkin ve verimli bir şekilde
sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi''ni
yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde
gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biri de
Merkezi Hekim Randevu Sistemi''dir.
MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile ağız ve
diş sağlığı merkezleri ve aile hekimlerine Alo182 arayarak canlı
operatörlerden, web üzerinden ya da MHRS mobil uygulamasından
kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir
sistemdir.
Türkiye''de uygulanmakta olan (MHRS), AB''nin kabul ettiği 20 temel kamu hizmetlerinden biridir.
MHRS; kamu hastanelerinde ve bağlı sağlık kurumlarında dağınık halde
uygulanan randevu sistemlerini merkezileştirmiştir. Aynı zamanda kamu
hastanelerinin randevu sistemlerini bir merkezden yöneten dünyadaki ilk
ve tek sistem olma iddiasını taşımaktadır.
MHRS; Alo 182 Çağrı merkezi üzerinden, internetten, mobil
uygulamalardan hastanelerimizden ve aile hekimlerimizden vatandaşlara
%99,6 erişilebilirlik seviyesinde hizmet verebilmektedir.
MHRS; randevu sisteminden toplanan verileri ile yeni sağlık politikalarının gelişmesine katkıda bulunmaktadır.
Misyonumuz
Merkezi Hekim Randevu Sistemi, çalışanlarıyla birlikte teknolojik
imkanları etkin bir kamu hizmetine dönüştürerek vatandaşların sağlık
hizmetlerine erişimini kolaylaştırmayı ve hizmet sunumuna katkıda
bulunmayı ilke edinmiştir. T.C Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelere
evrensel kalitede randevu hizmeti sunarak vatandaş memnuniyetini
amaçlar.
Vizyonumuz
Merkezi Hekim Randevu Sistemi, ülkesi, sağlık kuruluşları, sağlık
çalışanları, vatandaşları ve çözüm ortakları nezdinde güvenilir, devamlı
ve saygın bir kamu hizmeti olmayı hedefler. Öneri, talep, görüş ve
şikayetler anlık olarak değerlendirilir. Gelişen sağlık bilgi
teknolojileri ve çözüm odaklı yaklaşımıyla örnek kamu hizmeti olma
vizyonunu ileriye taşımak için çalışır.
Amaçlarımız
- MHRS''nin temel hedefi hastanelerde muayene öncesi bekleme süresini
ortadan kaldırıp, hastane ve poliklinik önlerindeki kalabalıkları
azaltarak herkes için daha sakin ve huzurlu bir ortam sağlanmasıdır.
Amaç vatandaşların kendi zamanlarını doğru yönetmeleridir.
- Hastanelerde kaynak kullanım ve dağıtımının ölçülmesi suretiyle
sağlık hizmetlerinde verim ve kalitesinin artırılmasıyla MHRS verileri
sayesinde sağlık politikalarının geliştirilmesine yardımcı olmaktır.
- Hastanelerdeki hekim iş gücünün etkin kullanımını sağlamaktır.
Tarihçemiz
- T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından Sağlıkta Dönüşüm kapsamında 2010
yılında Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) hayata geçirildi. Yine aynı
yıl randevu kanallarından ilki olan ALO182 çağrı merkezi Erzurum ve
Kayseri de faaliyete başladı.
- 2011 yılında, MHRS Web Portal da hizmete dahil edilerek internetten randevu alma süreci de başladı.
- 2012 yılında, MHRS İstanbul ilinin de dahil edilmesiyle birlikte tüm Türkiye kapsamında hizmet vermeye başladı.
- 2013 yılında, sağlık bilişim teknolojileriyle donatılan MHRS, mobil
uygulamasıyla da hizmet verme ağını genişletti. Aynı yıl, Aile Sağlığı
Merkezleri de MHRS kapsamına eklendi.
- 2014 yılında, kamu hizmeti olan e-Nabız Kişisel Sağlık Sistemi ile MHRS entegrasyonu sağlandı.
- 2015 yılından itibaren online randevu alan veya iptal eden
vatandaşlarımıza randevu durum bilgileri e-posta ile hatırlatılmaya
başlandı. Aynı yıl; yüksek riskli gebeler, 65 yaş üstü hastalar ve
engelli vatandaşların randevu alırken öncelik kazanması sağlandı.
- 2015 yılında, SMS ve sesli yanıt sistemi ile randevu hatırlatma pilot uygulamasına başlandı.
- 2016 yılında, e-Devlet uygulaması üzerinden de MHRS''ye erişim sağlandı.
- 2016 yılında, Ankara Mevki Asker Hastanesi ile Ankara Etimesgut
Asker Hastanesinde başlatılan pilot uygulama sonrasında, tüm askeri
hastanelerin sivilleşmesiyle birlikte hastanelerin tamamı MHRS''ye dahil
edilerek Türkiye genelinde hizmete sunuldu.
- 2016 yılında, MHRS''de kişisel verilerin korunmasını sağlamak ve
sisteme erişimi kolaylaştırmak için PIN kodu uygulaması devreye alındı.
e-Devlet kullanıcısı ile sisteme giriş yapıp PIN kodu oluşturan
vatandaşlarımızın MHRS işlemleri PIN koduna bağlı olarak yapılmaya
başlandı.